Rapport från gårdagens rapport!

Igår morse så åkte vi till Bollstabruk utanför Kramfors för att träffa ett gäng som brukar träna tillsammans ungefär en gång i månaden. Fyra hundar var vi totalt, dom brukar vara några fler men nån kunde inte och nån var och tävlade. Det var Yavanna och resten var elit och SM-hundar. Startade med kaffe och uppläggssnack hemma hon en i gänget, sen bar det ut i skogen. Vi höll till på en vandringsstig/motionsspår eftersom det är älgjakt.
Grundsträckan var runt 500 meter och alla hundar gick bra och på jämna tider, eller eehh. Yavanna hade vist tjyvstartat.
275 meter förlägning ut till C med ett stigbyte. Efter att förarna kommit ut till C så går det en människa förbi och väljer den andra stigen. Första och tredje hunden går för långt i korsningen men vänder och kommer rätt efter en stund. Yavanna gick sist och innan jag skickade henne så gick Lars ned och "förstärkte" stigvalet genom att gå fram och tillbaka några gånger. Yavanna klarade skicket kanonbra.
Dom andra förarna ville förlänga A-stationen men vi vill inte det så Yavanna fick gå som första hund från C-A. Hör i radion att hon är skickad sen går den kanske 15 sec så hör jag i radion som en av de andra håller några meter från mig "hon vände". Nämen va fan, tänkte jag. Sen börjar dom prata om förlägningen av A-stationen. Men hallå vände hon inte sa jag -Nä, dom sa att hon drog med en jäkla fart. Precis då kom våran lilla supertös.
Sen fick Yavanna träna liggtid när dom andra fixade med förlägning av A-station och förlägning till D. 
Vi är helnöjda med våran rapportträning, vi fick höra att hon verkar vara ett riktigt bra rapportämne. "STOLT" 
  

Kommentarer
Postat av: Carina V

Klart att du ska vara stolt! Tummen upp Vilken pärla du har :)

2009-09-24 @ 22:22:53
Postat av: Cina

Jajamen Yavanna är mer än ett ämne för rapport :o) Förstår din stolthet :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback