Ingen bra dag idag!!!

Yavanna och jag har gjort vår andra lydnadsklass 1 i dag med betydligt sämre resultat än sist. Det är bara att konstatera att mina nerver spökar till det för Yavanna och ända lösningen på det är ju att tävla mera och jobba med mig själv mentalt. När jag tidigare tävlade med boxer så visste man ju att det kunde bli värsta boxerracet men Yavanna litar jag ju på till 100%, det är ju ingen risk att hon racar eller hittar på några dumheter, ändå blir jag så satans nervös och får nån slags prestationsångest.
Ja, ja ingen skugga faller på Yavanna iallafall och här kommer dagens resultat!

Platsliggning     10
Tandvisning       5     orolig, ej villig
Linförighet          7     orolig gång, dåligt sättande
Läggande           0     lägger sig ej
Inkallande          9     dåligt avslut
Ställande            7,5  tveksamt ställande
Apportering         7    släpper föremålet
Hopp ö hinder  10
Helhet                 7    lite speedad

Det är bara på`t igen, och det blir på onsdagkväll
Nån appell har vi inte lyckats komma med på, dessutom blev jag lite smått överaskad när det äntligen blev snöfritt så det gick att spåra, då var det liksom försent att anmäla till vårens första appeller.
Det finns en appell att anmäla till inom rimligt avstånd och det är fredagkväll innan Demonenlägret börjar, ska ta mig ett snack med Lars om det är möjligt och ta det på vägen till lägret men det betyder ju att både Lars och jag måste få ledigt den eftermiddagen från jobbet.
Den som lever får se. I morgon håller vi iallafall tummar och tuttar för syster Demonen's Yalla Yalla så hon får sitt uppflytt till lägre klass.
I kväll blir det en grillad köttbit och ett glas rött eller två!!!

Kommentarer
Postat av: Cina

vilken härlig läsning - platsliggning 10 p :o) Jag som ju inte är jättebra på det här med lydnadslydnaden tycker ju debuten i tvåan ser bra ut - håller tummar för onsdagen :o)



Nu är det bara veckor kvar till Marma :o)

2009-05-10 @ 17:07:52
Postat av: Maggan

Aaahhhhh, självklart ska det vara vår andra lydnadsklass 1 och inget annat.

2009-05-11 @ 07:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback