Rubriken...

Skulle kunna vara magsjuka igen, för det är precis vad jag drabbades av i tisdagskväll, fy bövelen för magsjuka! Men den var snabbt övergående som tur var, hela onsdagen var seg så klart men inga utkommster iallafall. Sen är man ju avstäng från jobbet i 72 timmar så jag är ofrivilligt hemma och kan ta det lungt i två dagar som jag kan ägna åt pluggandet. Har precis startat upp D-uppsats skrivandet, vilket är segt men nu har vi iallafall syfter och frågeställningarna ganska klart för oss, tror vi. Problemformuleringen/inledning är det vi brottas med just nu, skriver uppsatsen med en kollega från skåne förresten. Helt otroligt vad tekniken kan göra, vi träffas aldrig fysiskt utan sitter vid datorn med webkamera en eller ett par gånger i veckan.
Lars och Max verkar då klara sig från att smittas från magsjukan, peppar, peppar, det har gått drygt 48 timmar vilket är inkubationstiden för vinterkräkan. Själv blev jag smittad på jobbet där den går.

Det har varit lite hattigt med träningen de senaste veckorna av förståerliga skäl, först hundarnas magsjuka där det även tog omtag på Yavanna, får nog skylla på att vi gav henne mat för snabbt. Men jag tycker det är svårt att svälta hundarna, dom är ju hungriga. Sen blev jag sjuk!
Men ett par tre träningspass har vi ändå lyckas pressa in mellan sjukorna, senast i går kväll, går ju bra att vara ute fast man är en smittorisk bara man håller sig borta från folk ;-)
Igår vart det LF och FF, det står ju alltid på schemat, kör nästan uteslutande med extern belöning som funkar bra tycker jag. Jag har ju haft problem med att Y gärna vill muddra mina fickor och kolla mina händer hela tiden tidigare och det är mycket störande. Får se hur det funkar med extern belöning på klubben sedan, kanske blir svårare när det är andra hundar som är med och Y måste typ vakta sin boll.
Igår åkte även apportbocken med, det var ett tag sen sist, inga större konstigheter. Tugget har minskat men det finns lite att jobba på än, problemet i apporteringarna är "döda apport med rävhopp" vare sig man kastar apporten eller lägger ned den så hon får ta den på en inkallning sas. Skulle även vilja ha ett bättre fasthållande i apporten, nu hänger den ibland nästan bara på hörntänderna när hon sitter med den.
Framförgående, framförgående, framförgående, japp vi traglar vidare med det. Igår verkade tjejen iallafall tänka till, hon liksom smög ut lite långsamt som om hon funderade "är det så här matte menar", mycket att jobba med där.
Nähä, ta tag i pluggander var det! 

Kommentarer
Postat av: Nina

Men fan då :(! Vinterkräksjukan verkar vara ungefär lika kul som att bli överkörd av en bil ... Suck! Fick ett tips från Sanna angående apporteringen faktiskt (KAN du tänka dig hehe?) som funkat bra på Krokodillo. Kampa med apporten och belöna riktigt fast grepp med klick och godis. Svårt att kampa och klicka samtidigt - jag vet :). Men du har ju iaf 2 handlers! Ha en skön helg. Jag vill oxå vara avstängd i 72 timmar. //kramis

Postat av: Cina

usch - vinterkräkan är bara så hemsk :( Jag firade nyår med den sjukan - usch :(



Men nu får vi väl hoppas att ni haft magåkommor så det räcker ett bra tag framöver.

2009-02-01 @ 19:03:53
URL: http://www.gaxacina.se
Postat av: Johanna

Har också ett tips som funkar på min krokodil som gärna tar till "fokus" i dom flesta moment. När hon sitter med apportbocken i munnen dinglar jag lite lätt med bollen under hakan som hon SÅ gärna vill ha! Hon fokuserar = stänger munnen = inget tugg. Klick - å bollen kommer nerdimpande som hon får ta. Sen är det bara att jobba bort bollen från hakan/halsen... Lycka till!

2009-02-03 @ 18:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback