Magsjuka

verkar Yavanna och Bilbo ha fått. Natten mot söndag vaknade vi två gånger för att Yavanna försökte öppna grinden för att ta sig ner på nedervåningen. Men sådär mitt i natten så är man ju inte så klartänkt "gå och lägg dig" var väl vad man fick ur sig, men det fick man sona för sen när man klev upp. Yavanna fick nämligen upp grinden så när jag kom ner i tvättstugan var formligen hela golvet sprutlackerat. Bara att ta fram skurhink, mopp och klorin, blää och urrrk, roligare saker finns att göra en söndagmorgon. Blev ytterliggare en moppomgång senare på dagen, sånt man får ta när man är upptagen med annat än hålla koll på magsjuka hundar. I gårkväll visade det sig att även Bilbo var taskig i kistan, verkar dock inte komma lika akut på honom. Yavanna var även dålig i magen i morse men sen har det varit lungt troligen tomt i hundmagarna då dom har fått svälta. I kväll har här kokats ris och älgfärs (fint värre) och dom har fått några slevar var så får vi se hur det går. Håller magarna för det så får dom äta ris/färs i morgon så borde dom klara den vanliga maten sen.
Yavanna och jag var iallafall iväg och tränade ett par kvällar förra veckan, mycket lingörighet, fritt följ och position och så har jag gett mig den på att nöta framförgåendet där det allt som oftast handlar om att Y kastar sig handlöst ut i kopplet eller verkar inte fatta nada. Jaja, det kommer för mitt emellan att kasta sig ut och inte fatta nada så är det ju rätt på nått sätt.
Nu ska jag göra mig en kopp citronthé sen väntar sängen// Nattinatti!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett tips från magsjukornas Malmö ... Strö potatismjöl över maten och varva in den vanliga maten successivt (med potatismjöl på) och sen vanlig mat med potatismjöl :). Jag ÄLSKAR potatismjöl och det beror inte bara på att mamma jobbar på Lyckebystärkelsen ;). //Kram kram

2009-01-19 @ 22:19:38
Postat av: Cina

magsjuka - fy o usch, tycker synd om er. Inte lätt att förstå vad de vill sådär mitt i natten.



Jag drog på smilbanden när det gäller framförgåendet ;) Känner igen det där att ena gången kasta sig ut i kopplet - Yalla är nog oxå mitt emellan att ha fattat....men när det går bra så blir det för mycket att spåra bara :( Nöta nöta nöta

Postat av: Johanna

Hej!

Förlåt att jag inte hört om mig om Bonnie/Bizzi. Vi vet inte så mycket kring vad som hände mer än att hon blev akut sjuk ungefär en vecka efter att hon valpat. Hon orkade ingenting, fick bäras ut till bilen etc. Vet. tog in henne för prover/undersöknig och kom sedan ut och sa att hon var död.... A. trodde ju inte sina öron!!! Och vad vi har fått veta så har han heller inte fått svar på obduktionen trots att det gjordes i oktober/november!! Låter ju helt otroligt! Valparna dog sedan efter ytterligare en vecka ungefär.... Det är tyvärr allt vi vet. Skönt på ett sätt att inte B-kullsgenerna spred sig vidare men tragisk historia för alla inblandade. Hoppas Bilbo-bubs mår bättre från magsjuka och elände!



Hälsa alla!

2009-01-23 @ 23:08:23
URL: http://www.brukstorpet.se
Postat av: Johanna

p.s Glömde ju säga att vi har en underbar tik till salu! 15 månader gammal och supertrevlig! Läs mer i bloggen hos oss. Vet du någon som är intresserad så be dom höra av sig! d.s

2009-01-23 @ 23:10:12
URL: http://www.brukstorpet.se
Postat av: Johanna

Hemside-adressen ska vara www.brukstorpets.se och inget annat.....



NU ska jag inte skriva fler inlägg! :-)

2009-01-23 @ 23:11:03
URL: http://www.brukstorpets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback