Yavanna en lägreklasshund!!!

I fredagskväll var det dax för vårat andra försök i appellspår och det gick ju vägen den här gången.
Upprop kl. 17:00 på Östersunds brukshundklubb och det första vi får veta är att startnummer tre ska göra ID-kontroll och självklart drar ju vi startnr. 3. Yavanna gillar ju inte speciellt mycket att okända människor ska pilla henne i öronen, det gick si sådär men dom kunde i allafall konstatera att det var rätt hund.
Jag velade hit och dit om jag skulle gå ut spåret själv eller om Lars skulle få gå ut det, beslutade i sista sekund att Lars fick gå ut det eftersom 90% av spåren går ju faktiskt Lars ut.
Spåret skulle ju kunnat gått lite bättre men det blåste som bara den och första benet gick rakt mot skogen och vinkeln i skogskantern så det var inte helt lätt. Yavanna slog rätt rejält och långt i första vinkeln och det blev ett kort stopp efter andra pinnen men alla pinnar inne och betyget 8,5 + 8,5.
Budföringen blev ett fiasko, Yavanna sprang ut en 5-10 meter och ville inte mera sen.
Linförighet 7,5 + 7,5 snett sitt och pos.
Framförgående avstår jag
Platsläggande 8 + 8,5 ngt segt ligg, ena domaren hade ingen komm.
Inkallande 8,5 + 7,5 avslut, rundar långt bakom
Apportering 5 + 6,5 lek m, föremål och tugg
Hopp ö. hinder 9 + 10 snett sitt
Plattsliggande 9 + 9,5 nosar
Resultat 59,5 + 169,75 = 229,25 och uppflytt är ett uppflytt är ett uppflytt!!!!!!!!!!!!!!!!
Och så jävla skönt att lämna dessa förbannade appellspåren bakom sig, jag har en viss förmåga att fastna i dessa tråkiga U-spår bara för att jag får tunnelseende inför appelltävling.
Visst skulle vi kunnat gjort bättre ifrån oss men med skakande ben och skaller i knäskålarna av nervositet kan man kanske inte begära mera. Jag fattar inte varför man blir så in i bombens nervös, men va fan vi kan ju och har egentligen inget att bli nervös över.
Jag har iallafall nått höstens tävlingsmål och nu ska vi träna in kryp, framförgående och budföring och plats med skott och så måste vi försöka få Y att skälla på kommando vilket inte verkar vara lätt. Men troligen blir det ingen mera tävling i höst. Har liksom bestämt att vi tar dom år som behövs för att klättra uppåt i klassern. Men ska iallafall kolla runt efter träningstävlingar i klubbarna runt om oss under hösten och besöka några, ser ju att Y blir lite yr i mössan av tävlingssituationen både av mina nerver och själva situationen. 

Nöjd och glad// Maggan


Kommentarer
Postat av: Nina

Uppflytt är uppflytt och ni avstod ju 30 poäng! Bra jobbat och det här med nervositeten är ju bra löjlig ... i teorin! GRATTIS igen :). //Kram kram

Postat av: Cina

helt rätt - ett uppflytt är ett uppflytt JätteGrattis på er - förstår precis vad du känner med att ha lämnat appellen o U-spåren o ja.....Lägreklass here you and Yavanna comes :o)

2009-08-16 @ 21:52:03
URL: http://www.gaxacina.se
Postat av: Ida o Sigge

Härligt! Grattis igen!:)

2009-08-16 @ 22:31:29
Postat av: Susanne o Ulla

GRATTIS till uppflytt, härligt!!!!

2009-08-17 @ 08:00:05
Postat av: Anneli

Grattis :)

2009-08-17 @ 09:35:57
Postat av: Sara, harley, Ninja, Christian

Jag vet hur det är att vara nervös...!!!



Duktigt jobbat! Å lycka till i fortsättningen!

GRATTIS! GRATTIS!!

2009-08-17 @ 16:20:57
Postat av: sissi

hej! här kommer jag å kikar lite på din blogg, fin hund:)

2009-08-17 @ 23:41:46
URL: http://blogganblogganssons.blogg.se/
Postat av: Berith&Yazzi

Hejsan



Bra jobbat ni är duktiga , lycka till i fortsättningen

Gratis till uppflyttningen

2009-08-18 @ 10:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback