Tävla idag? Nej tack!!!

Jag var ju lite morsk för sisådär tre veckor sedan och anmälde mig och Yavanna till en LK I tävling på våran hemmaklubb. Ville väl testa av en tävling bara för att se hur vi funkar i tävlingssammanhang. Det var ju bara så just då när jag skickade in anmälan så var Yavanna inne i en "lugn" period. Men de senaste månaderna har ju bestått i olika perioder med några veckors lugn mellan. Det är bara att inse att Yavanna är en riktig tonåring och just nu är det bäst att ta det lite lungt för att inte skapa frustrationer hos henne, för hon vill verkligen vara till lags och göra rätt men de små grå kan inte alltid samarbeta s.a.s.
Så jag bet i det sura äpplet och drog tillbaka min anmälan till dagens LK I, så nu har vi hela vintern och långt in på våren att förbereda oss för en appelltävling, känns rätt skönt faktiskt.

Inflyttningen av lilla Bubben (Super Man) har fungerat riktigt bra, Yavanna tvättade av honom grundligt och konstaterade att han ska bo här, varken mer eller mindre.
Bilbo tog på sig rollen som "jag hållet koll på den där", vilket innebär trycka fast Bubben med hakan eller sätta tassen på han, the Boxerstyle. Så han får man ha lite mera koll på, fast han har redan släppt på kontrollbehovet så intresset har nog snart svalnat.
Några bilder på nyss hemkommna Bubben får avsluta dagens inlägg!


Kommentarer
Postat av: Nina

Att tävla med ett heliumpreparerat popcorn är väl kanske inte så där skitkul nej :). Herregud alltså. Snart är ni i fas och då lär det finnas fler tävlingar. Gud vilken söt katt! //kram kram

Postat av: Irene

Amen..vilken underbart söt liten dunboll!!!!..sån a livsfarliga att titta på...

Krama vovvarna..

2008-10-20 @ 16:53:55
URL: http://demonens.se
Postat av: GBA

Ja den är ju bara för söt..se nu till att den ÖVERLEVER i många år:)



Bra beslut av dig om tävlingen, fast jag tyckte att hon trots allt funkade riktigt bra på lydnaden.





2008-10-20 @ 19:01:34
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=GBA
Postat av: Carina V

Men ååå vilken liten goding! Jag måste nog komma förbi o titta närmare vid tillfälle!

2008-10-20 @ 21:47:39
Postat av: Cina

Superman ser verkligen ljuvlig ut :) Härligt att Yavanna o Bilbo oxå verkar gilla killen.



Ja du pubertetshormonerna verkar vara igång på Y-bisarna. Andra löpet är iaf över här nu och förhoppning finns att några grå har trillat på plats iaf för ett tag ;)

2008-10-25 @ 10:58:39
URL: http://www.gaxacina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback