Hudtumör?

Suck och stön, jag misstänker att Bilbo fått en hudtumör uppe på skallen. Upptäckte den i fredags, trodde först att han gjort illa sig men vette tusan om det inte är en hudtumör eftersom den blivit större tills idag. Runt själva såret är det fjälligt och den kala fläcken är ju betydligt större än själv såret. Jag har googlat på hudtumörer på hundar utan att hitta någon bra sida med bilder. Nåväl om det är en hudtumör så brukar dom vara godartade, men den kan väl inte växa så det syns skillnad på ett par dagar, eller kan dom det?
Vet du något om hudtumörer hos hund eller vet en bra hemsida med info?



Kommentarer
Postat av: GBA

Jä'ttesvårt att sia om när man bara ser bilden. Är du helt säker på att det inte är en bitskada ? Alltså lek med Yavanna ...Jag antar att du klämt på den och kollat om det kommit ut nåt och vad i så fall...utifall det skulle vara en "fettknöl"



Kram

Postat av: Nina

Hmm. Tyvärr vet jag inte - Kajsas godartade tumör var ju mer utåtväxande, typ bulle. Jag skulle nog tipp bitskada jag med men OM du känner att du är mer än bara lite orolig bör du ju göra en biopsi hos veterinären. De kan tydligen får malignt melanom ... hundar alltså! //Kram kram

2008-11-23 @ 20:29:53
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: Cina

inga tips härifrån heller tyvärr :( Hoppas dock att det är en bitskada efter lek som svullnat lite.



2008-11-24 @ 10:33:12
URL: http://www.gaxacina.se
Postat av: Irene

Tycker åxå det är lite väl snabbt för att vara en tumör av den typen..tänker åxå mer på en bit/lek-skada..ibland är det dock bäst att kolla med vetten för säkerhets skull..försök att inte måla F på vägen..

Kramis till er alla däruppe..från hon som har fått norrlandssläkt..hehe..

2008-11-24 @ 18:40:47
URL: http://demonens.se
Postat av: annki

Men Bilbo då,hoppas att du fått klarhet i vad det är för ngt!

Kram till er!

2008-11-25 @ 01:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback