Att ta ett beslut

är alltid inte lätt.
Men efter många tankar och mycket prat här hemma så har vi kommit fram till att inte utreda Bilbos nacke eller hjärta vidare. Det har ju varit ett helt annat läge om det bara varit det ena eller det andra men nu är det ju både tredje och fjärde som ska räknas in.
Bilbo är ju inte dödsdömd på nått vis just nu, han verkar ju må som en prins, har nog ett eller två kilo för mycket på kroppen till och med. Nacken verkar inte besvära honom nu när han går på Rimadyl, får han besvär efter den kuren så får vi försöka med någon smärtstillande som funkar för njurarna i längden.
Framtiden får utvisa hur det blir med allt, självklart kommer vi att behandla symtom som kan behandlas med fortsatt bra livskvalité för Bilbo.
Vi har helt enkelt kommit fram till att det som är viktigast är att Bilbo får vara hund nu, vi vill inte utsätta honom för operationer och behandlingar som begränsar hans livskvalité vare sig för en kortare eller längre tid.
Bilbos liv har varit ganska begränsat sedan i påskas, ingen fri springning i skogen, han har inte fått följa husse på jobbet vilket han gjort varje dag sedan han var 3 månader, nu är det ändring på det, bilbo har fått tillbaka sitt gamla liv.
Blir jag gladare av att veta vilken typ av hjärtfel han har, samt vilka begränsningar det innebär - Nej, det gör jag inte.
Nä, nu får Bilbo vara en lycklig hund så länge han är det, faller han sen ned med hjärtstopp när han rusar runt i skogen med Yavanna så dör han lycklig oxå.
En hund är en hund// Maggan

Kommentarer
Postat av: carina

Har kollat in hos er förut och sett vilket elände ni har haft med Bilbo :( . Jag tycker att du tänker helt rätt. Jag känner så väl igen mig i dina tankar om ett värdigt hundliv. Sköt om er.

2008-05-18 @ 21:29:55
Postat av: Eva

Hejsan jag tycker också att du tänker helt rätt
Eva

Postat av: Johanna

Kloka Maggan!!!! Vi håller med er till 100% och håller tummarna för att han får många, lyckliga år tillsammans med er!

2008-05-19 @ 05:47:28
URL: http://brukstorpets.se
Postat av: Nina

Hej på er! Vill bara säga hej och hålla med er i ert resonemang kring Bilbo. Det måste finnas nån gräns oxå för hur mycket man ska utsätta en hund för. Hellre då att han har roligt och får vara hund :)! Ska bli kul att ses snart. //Ha det bäst!

2008-05-21 @ 15:03:36
URL: http://www,palmstrand.se
Postat av: Lotta

Jag håller också dig i ditt inlägg! Till 100%!! Många styrkekramar till dig och Bilbo

2008-05-22 @ 15:19:29
Postat av: GBA

ABSOLUT rätt tänkt Maggan !!
Det är i bland väldans svårt att s.a.s "stå å titta på" = inte göra allt i sin makt för att "fixa"...Men det är oftast inte alltid bäst för hunden, utan det är vi själva som inte orkar med.....Så all heder åt erat beslut om Billbo, och jag hoppas innerligt att han får ha det härligt flera år till:)

Vi ses snart

Postat av: Camilla Jansson

Hejsan
Jag tycker att ert beslut ät helt rätt, hoppas att ni får många år tillsammans.
Jag har en hund med diagnosen PNP, som ännu inte har några direkta symtom förutom njurvärdena och högt blodtryck. Jag håller med om att om även om de dör i ett boxerrace, så hade de kul ända in i det sista....

2008-05-31 @ 19:27:49
URL: http://www.relatives.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback