Vad ska man göra idag och sjuka hundar!

Yavanna var dålig i magen i går kväll, bajade massa lösäckel inne i köket och sen massor ute. Idag bajjar hon som ett riktigt A-barn så det var nog bara något tillfälligt, hon har väl ätit i sig något äckel skulle jag tro!
Bilbo han läker urin som ett såll så han har väl urinvägsinfektion igen!!! Senast han behandlades var i slutet av oktober, då läkte han inte speciellt mycket urin men det var ju snälla bakterier han hade då. Jag har pencillin hemma som jag skulle kunna börja behandla honom med, men han har ju tidigare (förra våren) haft resistenta bakterier så jag tror att jag inte börjar någon behandling innan jag tagit ett urinprov och skickat på odling. Vilket får bli i morgon då det är vardag igen.

Vad ska man göra idag då, här visar termometern på 0 grader och det singlar ner en del snöflingor men ingen sol. Påbörjade en städning i går som jag inte slutfört, tvättade soffklädseln som är torr nu och ska väl dras på soffan igen men måste dammsuga och torka golv först, men lusten att göra det är frånvarande. Dessutom skulle jag behöva plugga ett par timmmar, men det går så trögt att komma igång, känns om att skita ur sig en basketboll ungeför för att printa ned ett par sidor om ordet autonomi.
Max har ju sitt första sportlov till veckan men han ska vara på fritids i 4 dagar så man borde väl göra något roligt med honom idag, åka till slalombacken har jag föreslagit honom men då vill han hyra en bräda och då kan ju inte jag åka slalom utan måste hjälpa honom mest.

Nu ska jag äta en sen frukost sen får det kanske bli slalombacken, förhoppningsvis kan man hyra en bräda en timme så blir Maxe Smacken glad och nöjd!!!

Kommentarer
Postat av: Cina

Vissa dagar är bara sådana....degiga liksom o det är bara lika bäst att bara dega då :o)
Hoppas besöket i slalombacken ger energi på något sätt :o)

Postat av: GBA

Klart du ska göra nåt skojsigt med Max när han har sportlov, snart vill han inte ha Morsan med sig längre, så passa på:)

Attans elände med Bilbo och hans "problem", hoppas det inte är så illa ändå. Vettigt att göra odling, good girl:)

2008-03-04 @ 00:38:21
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=GBA

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback