Händer inte mycket...

I min blogg inte, känns som det mest är negativa saker jag har och skriva om och det är ju inte så kul att läsa om. Jag är så förbenade trött, har varit det ett tag nu, känns som mitt liv bara består av att jobba, jobba, jobba, plugga, plugga, jobba, jobba. Mellan jobb och plugg så orkar jag inte göra nått som ger mig energi och glädje. Igår tex när hela sveriges befolkning satt bänkade framför TV:n och kollade schlagers så gick jag och bäddade ned mig i sängen kl. 19:30, sov till 7:30 i morse, sov dessutom 11 timmar natten mot igår oxå. Nä jag är inte sjuk bara helt slut i kropp och själ. Idag blir det plugga för hela slanten, har ett jobb om ska vara inlämnat senast i morgon kväll, sen är det ny kursstart vecka 14. Jag har fått en ny kollega på jobbet, den andra i år så det är ju så klart en bidragande orsak  till att jag blir trött och slut, ska ju göra allt jobb på mina avdelningar samtidigt som hon ska introduceras på sina avdelningar, sen ska hon ju lära sig mina så att vi kan jobba för varandra, jag kan ju hela huset på mina fem eftersom jag jobbar en hel del ensam. Jag får ta ut 2 studiedagar i månaden utan löneavdrag men, det finns alltid ett men och det är att det inte får påverka verksamheten så nu när jag har en ny kollega så kan jag ju inte lämna henne ensam på ett bra tag.
Fyra arbetsdagar till veckan sen har jag en veckas semester som tur är(hoppas nu chefen fått in nån som jobbar för mig) behöver verkligen ledighet och avkoppling. Långfredan åker vi till husvagnen och blir där en vecka, hoppas på mycket sol och fint skidföre blir det bara skitväder är det lika bra och fara hem igen. Hem från husvagnen senast lördag 29/3 för tvättning och ompackning för på söndag tågar jag och 9 andra sjuksköterskor och undersköterskor ned till Stockholm för en veckas utbilning i demensvård på Silviahemmet, hotellfrukost en helvecka, det ni!!!
Bilbo hade ingen uvi men läcker fortfarande lite väl mycket urin, men, men så är det med han det går upp och ned.
Med Y är allt som vanligt, lite understimulerad nu när husse haft jour hela veckan.

Det hände en tråkig sak på fredagkvällen, brorsan och hans sambos hund, en blandis mellan border och beardedcollie somnade in. R var inne på sitt 12;e år och har inte varit sjuk en dag tror jag, var ute på promenad med husse då han inte ville gå längra och blev konstig och fick bäras hem. En stund senare slutade hjärtat att slå och han somnade in på mattan med husse och matte vid sin sida. En otroligt personlig, viljestark och egensinnig men framförallt snäll och go hund har vandrat över regnbågsbron.


Kommentarer
Postat av: Cina

Alla har vi nog känt det som du gör - att det blir mycket gnäll...Men varför inte, ut med det bara - det lättar ofta en del när man skriver av sig :o)

En tanke går till bror din med familj - en vän har gått vidare över regnbågsbron och det berör alltid.

Postat av: Anneli

Alla vi gnäller nog nångång och de måste man för att gå vidare.
Sorgligt med din Brors hund :-(
Ha en bra dag trots allt :-)

2008-03-17 @ 18:14:59
URL: http://hem.passagen.se/hettexova
Postat av: GBA

Men Maggan !! Nu MÅSTE du sätta ner foten...Hör du vad jag säger ?!
Det brukar vara du som skäller på mig om hälsan, men nu jädrar får du skärpa dig.

TA HAND OM DIG

KRAAAM

2008-03-18 @ 10:43:07
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=GBA

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback