Lydnad och rapport

Träningen går framåt med Yavanna. FF och LF har verkligen gått framåt sen jag bestämde mig för klicker och boll/kampbelöning. Jag använder mig av ett kortkoppel för att liksom joja till med eftersom damen i fråga har en tendens att vilja komma för långt fram, men hon fattar så snabbt att den snart är överflödig. Inkallningarna är snabba men där måste vi jobba ingångar, kolla på andra fotot här nere och tänk er Yavanna en meter högre upp i luften, trötte mej.Plattsliggning verka funka fint, fint, vilket är jävligt skönt när man haft en hund där plattliggning inte funkat alls:-(
Yavanna gjorde ju en så fin budföring på Marma, men nu funkar det inte så bra, får nog ta det lite lungt med budföring tills löpet är över. Hon tycker inte att okända människor är så roliga just nu, hon är inte rädd eller undvikande, verkar mest ointresserad, Lars och jag får träna på buddisar så länge så fixar det sig nog med okända mottagare sen när hormonerna lägger sig.
Här är iallafall några bilder på en lyckad budföring på Marma
Snabb iväg!!  Och snabbt in till matte!!!
Bilderna är lånade på Tuvas blogg, hennes matte är en fantastisk fotograf.
Lite rapportande har vi oxå hunnit med, i går var vi på en ny sträcka.Yavanna gick jättebra i 4 skick, vid andra skicket så blev det en tveksam start, tror det beror på att Bilbo blev lite upprörd för han såg när Yavanna startade och det stör henne. Det var nog därför hon vände och sprang åt fel håll förra gången vi tränade, hon vill nog springa till husse på B-stationen men det är ju kul att få leka med Bilbo oxå, då kan det ju bli lite knas i lilla hjärnan :-).
 
Gårdagens citat från Max som var radiooperatör på rapportträningen: Jag låter precis som Gun-Britt !!!!
Idag håller vi tummarna för Mariana med knappt ettåriga golden Fixa som tävlar lydandklass 1
Fyra arbetsdagar till semester// Maggan

Kommentarer
Postat av: GBA

Otroligt häftig bild på hennes ingång där !!

Kuligt med hennes träning, hon verkar ju funka hufsat bra trots sitt löp.



Jasså, Max lät som mig:)



Nu bär det av till Boxerlägret tiiiiiiidigt lördag morgon

Postat av: annki

roligt att läsa om er träning!Rolig kommentar av Max,haha!

Kram

2008-07-09 @ 07:13:31
Postat av: Cina

de verkar rätt stabila brudarna när det gäller löpet - jag märkte ju inget speciellt på Yalla, inte nu efter heller.



Jag kan ju skylla på löpet - eller se det som något annat, men Yalla har lagt sig till med att skälla i bilen, när hon möter andra hundar o så.....hmmmmm

2008-07-09 @ 10:03:10
URL: http://www.gaxacina.se
Postat av: Nina

Hello! Härligt att ni är igång trots löp och sånt och det funkar bra :). En bra grej kan vara att skita i det där med att stanna, sitta och hålla på hos mottagaren, låt henne bara få bollkamp där och sen sticka när hon är klar. Lyllo er som har semester i vardande. Här är det 26 arbetsdagar kvar till en ynka vecka till. //Kram kram

2008-07-10 @ 12:52:30
URL: http://www.palmstrand.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback