Men äääääääännnnnnnnnnntligen!!!!

Har Yavanna tappat sin första hörntand, som sagt dom var baske mig gjutna i cement. Hon har ganska länge haft stora fina framtänder och även tappat nån kindtand. Men dom där vassa eländiga hörntäderna har varit orubbliga, äntligen kan man tro på en framtid utan dessa supervassa illbissingar.
Idag har jag och Max varit ute och åkt skoter, tror det måste vara närmare 6-7 år sen jag körde skoter själv, det är ju inte precis så att jag fått köra när Lars är med. En sväng upp till Kolbjörnsjön vart det i allafall, skönt trots 6-7 minusgrader.
Annars så rullar dagarna på i en jäkla fart tycker jag, skönt att det är längre dagar nu men inte tillräckligt för att få någon riktig energi på kvällarna. Måste verkligen ta mig i kragen och försöka komma iväg på lite hundträning på kvällarna. La den mesta träningen men Bilbo på hyllan i sommras och nu är det trögt att komma igång igen, Lars vill ju gärna att jag tar mycket av lydnadsträningen på Yavanna men hittills har jag inte gjort några stora ansträgningar. Men det är dax och göra det så vi inte kommer på Demonlägret och får skämmas för läser man andra Demonbloggar så verkar det som Y-barna får ligga i. Okej jag får försöka komma iväg en par tre kvällar i veckan så är man snart på banan igen, det är ju liksom det här med att komma igång som är trögt sen är det ju så kul och givande att se framstegen så det går av sig själv att komma iväg. Nähä nu ska jag köra iväg gubben på årsmöte med cross och enduroklubben. Höres// Maggan


Kommentarer
Postat av: Nina

Hej hopp! Här har vi ju barmark och skotrar är inte ens att tänka på :). Däremot kan man ju träna vovvi på annat sätt när det är plusgrader hela tiden och gröna gräsmattor att vara på. Men visst är det segt att komma igång ... Fy tusan alltså. Ha en skön vecka! //Kramis

Postat av: Cina

Du kan vara lugn - du o Yavanna kommer inte till lägret o behöver skämmas för nåt :o) Fast jag tror du mest skojade ;o)

Att Y-bisarna ligger i här nere beror ju precis det som Nina skriver - barmark o no-skoters :o) De kanske är trötta på oss när vi kommer till midsommar ;o)

2008-02-21 @ 11:17:01
URL: http://www.gaxacina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback