Tjillevippen!

Japp, då har man gått på lite julsemester, mer än välbehövlig kan jag lova. Jag känner mig allmänt nere, den här hösten har varit, ja vad har den varit? Det har varit för mycket helt enkelt som har toppats av ännu mera elände nu veckorna före jul. Begravning förra fredagen och begravning idag, snart är släkten slut liksom, hela den äldre generationen är borta, iallafall av dom som jag kände. Och nu har det börja naggats av min generation. Lägg därtill mitt livs stora sorg, 10 år 2009. Ja och så kan vi ju lägga till Smires vandring över regnbågsbron efter 17 år och nu då Yavannas skada. Allt detta i kombination med den vardagliga stressen med att få ihop jobb, plugg, mat och städning gör att det inte är så konstigt om jag känner att orken och lusten är slut, finito, borta.
Ja, ja slut på gnällandet!

I kväll eller i morgon tar vi bort stygnen på Yavanna, så håll lite tummar på att det ser bra ut. Den här veckan har Y varit hos svärmor på dagarna, det är lite tufft ekonomiskt att vavva mer än en vecka. På tal om ekonomi så kom räkningen från veterinärbesöket häromdagen, drygt 4600kr hamnade den på. Vad värre är, räkningen är utställd på mig eftersom jag har typ stående konto hos distriktsveterinärerna eftersom Bilbo varit stamkund där och Yavanna är ju försäkrad i Lars namn, det var ju enklast så istället för att mata in nya uppgifter och strula på för att ordna ett konto i Lars namn. Jag har ju för mig att det brukar stå namn och ras på hunden på räkningen men det gjorde det ju inte. Nu är det bara att övertyga försäkringsbolaget eller så kanske veterinären kan intyga om vilken hund det handlar om.
I början av veckan när vi gjorde omläggning på Yavanna så ser det ut som hon fått svamp mellan trampdynorna, vilket inte är så konstigt så väl inpackad som den är och PC-behandling brukar ju oxå kunna ge svamp. Men, men det går ju att behandla, är det någon som har tips på behandling mot svamp? Har hört att en del Atamon (konserveringsmedel till sylt) och en del vatten ska vara bra.
Nä, nu ska jag hoppa i duchen// Maggan

Kommentarer
Postat av: Nina

Ibland är ödet överkurs ... ALLT händer på samma gång och tacka fan (pardon my french) för att man blir matt! Hugaligen. Om man åtminstone hade fått paus från vardagen - men icke, den snurrar på.



Beträffande svamp då: Jo min gamla hund Shotti var ju en långpäls och hade periodvis bekymmer med svamp mellan tårna. Jag gjorde i ordning en bigpack-låda med vatten med jod i som jag doppade hennes fötter i efter varje runda (och torkade med handduk sen) å så använde jag Pevaryl nån vecka då och då. Vet inte om det är så vetenskapligt men det funkade och var inte dyrare än diamanter! //Kram på er

Postat av: Cina

helt klart kan du/ni behöva lite jullov nu, vilken höst ni haft.



2008-12-19 @ 17:56:39
URL: http://www.gaxacina.se
Postat av: Irene

Skönt med lite ledighet nu under julen...förstår att ni haft ert lilla helvete med alla dödsfall o annat elände..dock får ni föröka se framåt mot 2009 som förhoppningsvis kommer att bli ett väldigt bra år...efter regn kommer solsken...

Må gottigt..krama vofsarna o hälsa the family..hoppas Tomten är snäll mot er i år..

Kramis Irene o hundarna

2008-12-19 @ 18:44:08
URL: http://demonens.se
Postat av: GBA

I bland blir det helt enkelt för mycket å man skulle bara vilja sooooooooova, eller nåt...??

Men nu ska vi väl hoppas att det bara kan bli bättre, helst för oss alla:)



Klart att Vetten kan skriva in rätt hundnamn



Kraaam

2008-12-20 @ 00:38:56
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=GBA

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback