Pust och stön..

Äntligen fredag, men vart tar tiden vägen. Första advent på söndag, om ni nu inte visste det? Då ska man väl börja med lite pyntande och julfixande, ha det mysigt, trevligt, tända ljus och dricka glögg på kvällarna, eller. Blir nog ett glas rödvin och sen avdormad i soffan typ kl. 8 i kväll som vanligt, usch va jag gnäller nu då.
Till nått trevligare då. Jag var och köpte en ny TV i onsdags, en 40" plattv så då åkte den typ 16 år gammla tjocktvn upp till sovrummet och hela vardagsrummet måste möbleras om med nya kabeldragningar och allt. I dag skulle Lars spika fast kablarna längs golvlisten men gissa vem som stal hammaren hela tiden, jo Yavanna såklart. Hon är helt galen i att bära sånt som är av metall och järn. När pelletskaminen ska rengöras så använder Lars en morakniv att skrapa gallret med men vem stjäl morakniven och springer iväg med den,  knivbladet i munnen så klart?
Yavanna har alltid ett race vid 21-22 tiden självklart vill hon ju ha igång Bilbo oxå men vid den tiden har han gjort natt och blir förtvivlad för att han inte får tryna, arg på Y verkar han inte kunna bli. Bilbo skulle förmodligen svälta ihjäl och Y rulla fram om vi inte håller koll så att Y inte äter upp hans mat.

Citat från Max, 6 år: Jag önskar att broccoli skulle smaka saltlakris!
Ha en trevlig första advent!!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha!!! Jag kan bara hålla med Max....

Ha en trevlig helg!

Postat av: Nina

De verkar ha liknande rutiner Y och Y :). Här bärs det på matskålar, matställningar, nyckelknippor, tomburkar (nä dem har vi inte liggande på golvet här hemma men de finns ute ...) och gud vet allt. Racet kl 21-22 känner jag oxå igen ... Och Kajsa bryter ihop medan Nixx gärna hänger på *hehe*. Pussa hjärtat från oss! //Tjocka släkten i Skåne

2007-12-01 @ 11:09:15
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: GBA

Stackars lilla Bilbo, inte få ha skönhetssömnen i fred från sin metallbärnade syster-yster:)

en 40 tums TV !!
Waoo, det skulle va nåt för mig så jag slapp sitta, som nu 1½-2 m från rutan, men det blir väl bättre när brillorna kommer:)

Jag har inte ens hämtat från nån Adventsstake !!

2007-12-01 @ 13:08:19
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=GBA
Postat av: Peter

Halloj!

Hur gör ni för att få små "klickbara" bilder på er blogg-sida???
Hör gärna av er. Vi vill också gärna ha så...

Avundsjuka hälsningar

2007-12-01 @ 16:55:48
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Peter

O.k Tack för kommentar!
Vet ni även hur man gör om man vill göra så på sin egen hemsida????

2007-12-01 @ 22:12:43
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Lotta

Vilken bra kommentar MAX! =O)

2007-12-02 @ 11:16:50
URL: http://bacco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback