Vad har hänt här då?

Ja, inte så mycket faktiskt.
Bilbo sitter i hundgården ett par timmar på förmiddan sen får han komma in för lunch och lite siesta ett par timmar och så ut i hundgården ett par timmar igen. Faktiskt så funkar han bra i hundgården så länge det inte regnar då vill han vara inne eller sitta i bilen.
Byggandet av hundgård på Lars jobb verkar just nu sitta hårt fast, vi måste köpa fyra sektioner till, men vem har tid att åka 2,5 mil och hämta dom och dessutom sätta ihop skiten. Ja, inte vi som det verkar iallafall. Den här våren och försommaren har vi verkligen haft häcken full, vilket gjort att hundträningen har fått stått tillbaka en hel del. Nu är det verkligen dax att ta tag i den biten av mitt liv. Skönt att Anna är hemma ett par veckor så hon kan fixa in och ut i hundgården hemma.

I dag har våran klubb haft högre spår och jag var med som spårläggare, jag gick reservspåret som aldrig kom till användning av någon tävlande så när spåret hadde legat drygt 3 timmar så for jag dit och selade på Bilbo. Han spårade jättebra i den hemska värme som var mitt på förmiddan idag, 6 pinnar + slut blev resultadet.
Efter spåret så for jag och Bilbo till en å så att han skulle få svalka av sig, där lyckades han ramla i vattnet som var ganska djupt så han fick sig en ofrivillig simtur, Bilbo är ju inte någon simhund precis :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

HAha!! Att han inte är någon simmhund måste komma från hans mamma.... :-) I dag var jag och Occra vid sjön för att hon skulle få lite simträning. Det tog väl en halvtimma innan hon vågade sig ut på djupt vatten och sedan simmar hon med panik i ögonen, höga benlyft och vattnet sprutande runt nosen på henne!! Men skam den som ger sig. Hon ska minsann bli lika simtokig som Cassi innan hon dör.... :-)

Snart är det läger och DÅ lär Bilbo få träna så det räcker och blir över. Han har ju dessutom varit på lite "träningsläger" har jag läst i bloggen, så du behver nog inte ha så dåligt samvete för att han har fått lite sommarlov nu!

Tjing!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback