Ibland åker tummen ur minnsan!!!

Ibland händer saker fort, klagade ju sist jag skrev på att vi inte hade tid att fixa hundgården på Lars jobb. I alla fall så pratade Lars med en av killarna som jobbar på stället där dom gör hundgårdssektionerna, dom låg efter i produktionen. Jaha då blir det väl ingen hundgård förrän till hösten då, tänkte jag. Men bara en vecka efter så kommer killen till Lars jobb med dom fyra sektionerna som vi behövde. Ibland är det så bra med kontakter, den här killen är nämligen brandmannakollega med Lars. Så i lördags flyttade vi hundgården från svärföräldrarna och byggde ut den med dom nya sektionerna, hundgården mäter 2,40 x 4,80 inte så jättestor men den duger som rastgård under Bilbos arbetsdagar i alla fall. En koja skulle ju fixas också så klart så i måndagskväll snickrade Lars ihop en koja på ett par timmar. Det är ju inte nått slott precis men ett regn och vindskydd i alla fall med tre och en halv vägg, riktigt tak och byggd på en lastpall. Ja, Bilbo är ju inte så intresserad av att vara i kojan såklart med eftersom genomströmningen av kunder är rätt så stor så behöver ingen haka upp sig på att hunden inte har något skydd.

Annars så ligger vi i och tränar en del faktiskt, Bilbos koncentrationsnivå har ökat markant på försommaren. Jag har börjat ta tag i det urtråkiga momentet framförgående, verkar som Bilbo tycker det är lika tråkigt. Ikväll gjorde vi några uppletande övningar vilket uppskattas desto mer av Bilbo. Jag har tyckt att Bilbo tidigare har tappat koncentrationen vid fria följet men tror att jag kommit på varför, det är mitt fel såklart. Jag har kört för mycket och länge linförighet innan fria följet så han har hunnit ledsna. Nu kör jag bara en kort linförighet eller ingen alls och vips koncentrationen finns ju där. Ibland är man så jävla trögtänkt.

Just nu så längtar jag som bara den till boxerlägret, dels för att det är min enda semestervecka men mest för att få träna med andra BOXERgalna människor och att få ha GBA som instruktör, hon är min hundguru, jag är helt toksåld på henne och hennes synsätt på hundträning. // Maggan


Kommentarer
Postat av: Carina

Halloj!
Hur har ni haft det på lägret?? Vi är så nyfikna.
Har ni lärt er massor????
Hälsningar från ett par avundsjuka Östgötar/ Carina och Bellis:-)

2006-08-08 @ 14:01:07
Postat av: Bacco med familj

GRATTIS TILL ETT TOPPEN-RESULTAT PÅ KORNINGEN! :)

KRAM FRÅN OSS

Postat av: Bellis med familj

Ett stort GRATTIS från oss också.
Vad duktiga ni är.
Fam Eriksson

2006-10-14 @ 18:32:27
Postat av: Bacco med familj

Du har blivit utmanad!!

Läs mer på http://bacco.blogg.se

2006-11-10 @ 14:55:24
URL: http://bacco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback