Matte är så nöjd....

med mina framsteg den sista veckan. På klubben igår kväll så lekte matte och jag och hadde jättekul, jag gillar ju att kampa med matte. Vi brukar leka lite olika lekar, en är när vi kampar och när matte blir passiv och säger loss ska jag släppa, ta ett steg bakåt och sätta mig, sen blir det antingen varsågod direkt eller fot och sen varsågod. En annan lek är att jag sitter fot och matte slänger kampen framför eller bakom oss och då måste jag ta ögonkontakt med matte en stund, det är lite jobbigt ibland för man vet aldrig när det där varsågod kommer.
När vi tränade lite lydnad igår på klubben bland de andra hundarna så låste jag mig inte en gång, fast lite måste jag titta på dom andra hundarna speciellt när dom får springa eller kampa.

Matte säger att det känns som jag blivit minst ett år äldre på EN vecka!!!!!!
                                                                                                                                 Soffpotatisen Bilbo

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tjänare Bilbo!
Tänk vad lite skönhetssömn kan göra?! Du har ju inte haft TID att mogna. För att kunna göra det måste man sova sig i form.... Det är i alla fall din morsas åsikt!

Själv var jag ganska "urkonflurkon" som unghund. Blev alldeles stel i hela kroppen så fort det närmade sig en annan hund och kom den ännu närmare blev jag tokförbannad!!!! Å så hittade jag på ganska mycket bus och lyssnade inte så mycket på matte. Men det jobbiga var att jag hela min uppväxt hade något irriterande som skavde i mitt öga. Det var mattes tumme för hon var av den bestämda åsikten att man på boxer måste ha "tummen i ögat på dom". Lite obekvämt blev det ju till slut så då bestämde jag mig för att lyssna lite mer på henne istället. Men tog nog ca. 2 år innan jag gjorde det....

Ha det så gott!

Postat av: Lotta

Ja, det är nästan så att man får försöka upprätta ett modellkontrakt... ;-)

2006-02-28 @ 09:55:15
URL: http://bacco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback