Beslutet är taget!

Japp,nu blir det kastrering av Yavanna!!! Yavanna slutade löpa för några veckor sedan och igår var det dax för rapportträning i Bollsta, och vad händer!!! Samma strul som kommit efter varje löp och som dessutom håller i sig 1,5-2 månader efter varje löp. Hon springer bra B-A för att sedan bli en blåögd bimbo, ja det är så hon ser ut iallfall när hon springer ut en 20-30 meter och sen bara stannar och ser DUM ut. När man går bakom henne så skuttar hon glatt "ggrrr" och efter några hundra meter så trillar kronan ner och hon drar iväg. Det är något surt när höstens träningar gått så jävla bra!!! Idag tog uppdrag "ringa alla veterinärer i hela jävla mellannorrland och norge" inom 25 mils radie för att få prisuppgifter på kastrering. Det var ju upplyftande kan jag säga, som bäst 6000:- eller något svävande svar som mellan 5500-6500:- beroende på antal kg och vilken tid op. tar. Pratade även med en vet. i Meråker, Norge som inte visste vad priset skulle bli utan jag skulle ringa upp i kväll, känndet inte helt seriöst. Men så seglar jag in på Kusthöjdens veterinärmottagning i Härnösand och det första jag ser är "KASTRATIONSKAMPANJ". December-februari har dom kampanjpriser på kastration av hundar, 1500:- för hanar och 3900:- för tikar, bara för att det i vanliga fall är så dyrt. Det var inget att tveka på, slängde mig direkt på telefonen, dom vill att det ska gå 2 månader efter löp så vi fick tid den 30 mars, bara man bokar under kampanjmånaderna så fick man det priset. Vårsäsongen för tävling går nog till spillo men va fanken tänk all tid vi sparar in alla år framåt då vi slipper löp och förhoppningsvis "bimbofasoner". Dessutom känns det bra att hon nog kommer in i vanliga gängor innan op. Känns som jag har fyndat idag//Maggan

Kommentarer
Postat av: Nina

Kastrationskampanj! My god ... Har jag aldrig hört talas om hehe. Skönt ändå att datumet är bokat å så. Härligt att hon är bimbo iaf och inte brytihopo iaf. //Kram kram

Postat av: Cina

har varit här o läst innan o så efter vår egen träning igår, tänkte jag måste läsa igen.....hmmm syrrorna mer än påminner om varandra. Det här tål att tänka på för min/vår del oxå.



Ska kanske sluta vela?

2010-02-14 @ 19:34:48
Postat av: Irene

skrattar..känns som de haft lite att göra i Härnösand i vinter..fast det är ju kanon..har man bestämt sej så har man..du får det gärna kosta lite mindre..skulle kanske rekommendera någon klinik här nere att göra detsamma..

Ha en härlig vecka där uppe i Norr..snart är det sommar o Marma igen..som man längtar..

Kramis Irene o gänget

2010-03-01 @ 10:08:33
URL: http://demonens.se
Postat av: Catti o Yla

Låter inte helt kul att ha en bimbo på träningsplanen... Skönt att beslutet är taget så du kan se ett slut på det i alla fall. Så får vi fortsätta att jobba in rumpan :)

2010-03-06 @ 12:57:01
URL: http://www.cholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback