Lydnadsträning idag!

I går åkte julen ut, skönt! Det är kul och mysigt att plocka fram alla julgrejer men man är rätt nöjd när man får plocka bort allt juligt efter nyår.
Idag har vi varit i slalombacken hela tvåbenta familjen eller Lars kom nån timma senare efter att han varit till skogen med hundarna så att dom oxå var nöjda. Efter skogsturen så var Lars hem och fixade korv och tog med i termos till slalombacken, mysigt och gott att äta korv ute, perfekt väder har det varit idag oxå, några plusgrader och lite sol har vi sett.
När vi kom hem från slalombacken så byte jag kläder och tog med Yavanna iväg och tränade lite lydnad borta på gamla Båkab, det är så bra lyse på deras parkering så det är min standardplats för lydnadsträning på vintern.
Jag förväntade mig en hoppande och studsande Yavanna eftersom hon inte gjort ett endaste dugg på över en månad, bortsett från prommisar då. Men vad man kan missta sig, det var ju precis tvärtom, det kanske är så att ett ofrivilligt träningsuppehåll kan göra gått ibland. Yavanna kanske har lärt sig att man kan ta det lungt ibland, positivt isåfall.
Idag tränade vi på främst position och kontakt vilket var godkännt, det blev även ett tiotal vänder framförgående med boll som mål, på det momentet har vi en lång bit kvar innan det överhuvudtaget kan kallas moment.
Nu hoppas jag vi slipper den värsta kylan så man kan träna lydnad ett par kvällar i veckan. Lars får nog ta och köra upp nån rapportsträcka med skotern så vi kan komma igång med rapportadet igen eftersom Yavanna verkar helt återställd förutom ett sår på trampdynad som sitter en bit upp på benet. Det såret fick hon nog av tratten när hon försökte komma åt att klia på tassen efter att bandaget var borttaget.
Ha en trevlig kväll// Maggan

Kommentarer
Postat av: Nina

Härligt det låter med fika och kojv' i slalombacken. Det var åratal sen ... Vi åkte ju alltid till Gällivare och slalomade på Dundret på påsken när vi var små, min pappa är från Malmberget och farmor och farfar bodde i Koskulkskull :). Farmor bor på ett boende nu. Sen brukade vi hanka på långskidor efter skoter på ett fjäll som heter Hirvis ... tror jag. Härligt att vara igång med lilla Yavanna-panna och att hon är en duktig tjej!//kram kram

Postat av: Cina

Visst är det lustigt att ibland när man förväntar sig hopp o studs så är de lugna o nästan samlade ;) Ibland är det bra att vila sig i form ;)







2009-01-12 @ 12:14:20
URL: http://www.gaxacina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback