Så härligt

att vara på rätt sida om appelltunneln, nu är det kul att träna igen!
Jag har en förmåga att inte våga fixa och trixa inför en tävling och det har ju varit en låååååååååång startsträcka till appellstart och sen har ju i princip hela sommaren gått mellan tävlingen i juni och den i fredags.
I kväll var första lydnadsträningen efter tävlingen i fredags och det var kul och helt utan prestationsångest, SKÖNT! Vet ju att jag får tunnelseende när jag bestämt nästa tävling igen.
Tränade STÅ och påbörjade även något steg GÅ vilket hon snappade ganska kvickt utan att kuta i 190 knyck som en yrhöna. Krypet påbörjade vi i våras men det har legat lite på is eftersom vi befunnit oss i appeltunneln men nu blev det lite nedläggningar och några korta kryp, vi har ju en bit kvar till ett moment men det känns som vi har en bra början.
Klickern har kommit in i träningen igen nu när vi trixar lite med nya moment så Yavanna lär vara proppmätt nu av all korv!
Fritt följ körde vi med hjälp av två små flickor som varit på fotbollsträning och agerade bra störning med typ 1000 frågor och följde oss varje steg en stund vilket Y nästan fullständigt skiter i även när jag svarar på deras frågor så fortsätter hon i fin position, möjligen får dom sig en snabb blick. Mycket tempoväxlingar, stegförflyttningar och tvära vändningar så att även matte får upp en rejäl puls under fria följet.
Funderar på om jag ska strukturera upp träningen eller göra en mera långsiktig plan, men det har jag väl tänkt eller gjort tusentals gånger tidigare utan att kunna hålla mig till det så det får väl stanna vid tanken ett tag till iallafall. // Maggan 

Kommentarer
Postat av: Cina

jag minns känslan - det är härligt att få lämna appelltunneln :o) och jag ser fram emot att få göra detsamma.

Här blir det nog en liten väntan till tunnelmynningen för många är det som ska till o göra som du/ni/vi....reservlista på första appell här nere :o( Njut nu.



En strukturerad träningsplan är kanske inte fel när det gäller lydnaden och så en långsiktig för rapporten?!

Postat av: Nina

Visst är det väl helt underbart! Är så glad för din skull och jag håller med, det ÄR svårt att ladda för nästa klass när man känner sig "fast" i den som kommer före. Heja er! Men en träningsplan kan varmt rekommenderas ... Typ 2 moment/vecka - stenhårt. //Kram kram

2009-08-22 @ 08:41:07
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: Elin

Hej, jag säljer lite armband i min blogg som jag själv har gjort. Lite exklusivare än bara pärlor ^^ Skulle vara kul om du ville kika in och kolla på dom :)



(Förlåt om du tycker den här kommentaren är jobbig)

2009-08-22 @ 09:26:01
URL: http://trelins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback