Uppdaterar bloggen en snabbis...

eftersom det faktiskt hänt något på hundfronten...
Jag och Yavanna har gjort debut i tävlingssammanhang, här kommer resultatet från våran första Lkl 1

Platsliggning: 9,5, nosar

Tandvisning: 10

Linföringhet: 7,5, pendlar i pos, snett sitt, vänste sväng (hoppar till i vänstersvängen)

Läggande: 9, DK (jag gjorde en halv halvhalt då vi haft lite kris i det momenten, hon har ställt sig i stället)

Inkallning: 8,5, avslut (vänder en bit bakom mig)
Ställande: 9, pos i transport
Apportering: 10
Hopp över hínder: 9, avslut (vänder en bit bakom mig)
Helhetsintryck: 7
Summa 174 och ett 1 pris

Jag är nöjd med våran debut, vist kom det fram lite gamla synder som jag tyckte vi hade jobbat bort men hon är ung, glad och passade på att spralla lite då matte beter sig nervöst och konstigt!!!!
Men även fast Yavanna blev lite studsig så är hon otroligt lyhörd och vill göra mig till lags hela tiden. Helthetsintrycket drogs nog ned av hennes brallighet, hon försökte tex ta hoppet genom att försöka smita iväg lite i förväg innan vi hade ställt upp framför det så jag fick vråla i åt henne. Apporten tyckte Yavanna inte behövde ta vägen via min hand för den försökte hon ta direkt ut tävlingsledarens hand. 
Det här kan inte bli annat än bra, tänk ett år till att mogna och få behålla hennes otroliga fart och energi samt att vi får lite mera tävlingserfarenhet, det kan inte bli annat än KALAS.


Kommentarer
Postat av: Nina

GRATTIS! Nu hade ju iofs skvallret nått mig från Hudiksvall (och jag har redan messat webmaster Hans, som ju är BL-freak och garanterar nickar förnöjt ;)) MEN shit så kul! Jag tycker att helheten borde ha blivit en 10:a jag - små pigga bönor ska ju ha pluspoäng i min värld! HEJA ER! //kram kram från broderskapet och hans familj :)

Postat av: Cina

men va kul att läsa :) Grattis till en kanondebut :) Håller med Nina - pigg o glad hund i allt de får göra på lydnadsplanen är värd en 10:a.



Härlig grund att stå på, eller hur?

2009-04-23 @ 13:16:19
URL: http://www.gaxacina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback