Helvete vad det brinner!!!

Min gamla förskola brinner för fullt, numera har PRO det huset i besittning. Det är ett gammalt fint trähus som just nu går upp i lågor. Synd på det gamla huset, får nästan en tår i ögat för sådana hus byggs ju inte upp igen.
Centralgatan är vänd upp och ner, parkbänkar och soptunnor slängda både här och där. Hoppas nu inte att det är undomar som tagit sig in i PRO-huset och ställt till det.

Nu ska jag sova några timmar till om det går, sen så ska vi på
ZORB-center för att kolla på lite race med skotrar och gräsklippare och morgon är det dax för traktorerna. Kul brukar det vara och Yavanna ska nog få följa med och miljöträna i dagarna två.

Kommentarer
Postat av: Cina

Vilken miljöträning ;) Dundrande o arbetande maskiner :)



Trevlig helg :)

Postat av: Carina V

Ja, det var tråkigt på det gamla huset. Det var ju egentligen väldigt fint, men hade blivit litet anonymt och bortglömt tycker jag. Man la´liksom inte riktigt märke till det. Men nu är det istället vansinnigt tomt där det har stått "jämt". Men tur iallt elände att det inte var någons "privata" hus och ägodelar som brann upp och att det inte heller kom någon till skada. Förresten, gick du i förskola där? Jag visste att det hade varit bank där, och så var det fritidsgård när jag gick i 6:an typ, men inte att det hade varit föris också.

Ha´de´

2008-07-13 @ 17:28:44
Postat av: Carina V

Ja, det var tråkigt på det gamla huset. Det var ju egentligen väldigt fint, men hade blivit litet anonymt och bortglömt tycker jag. Man la´liksom inte riktigt märke till det. Men nu är det istället vansinnigt tomt där det har stått "jämt". Men tur iallt elände att det inte var någons "privata" hus och ägodelar som brann upp och att det inte heller kom någon till skada. Förresten, gick du i förskola där? Jag visste att det hade varit bank där, och så var det fritidsgård när jag gick i 6:an typ, men inte att det hade varit föris också.

Ha´de´

2008-07-13 @ 17:28:55
Postat av: Carina V

Men... hur gick det där till? Förlåt att det blev två "skick" från mig....

2008-07-13 @ 17:30:45
Postat av: Nina

Så trist när gamla hus brinner :(. Ja - det är trist när nya brinner oxå för den delen men när det är gammalt känns det mer ... allvarligt på nåt sätt. Hoppas att miljöträningen gick fint trots alla stora, jittefaalia' maskiner :). //Kramisar

2008-07-14 @ 09:03:29
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: Ida

usch, det är så läskigt med bränder:-(

2008-07-15 @ 01:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback