Vad var det jag sa!!!

När jag och Lars började att diskutera en ny hund så ville ju Lars ha en schäfer, jag ville kanske prova en helt ny ras. Men eftersom det skulle bli Lars hund så fick han som han ville men mitt villkor var att skulle det in en hund med den typen av päls så fick han dammsuga därefter. Boxerhår det försvinner liksom av sig själv ned i soffor och andra textilier, puts väck.
Men de senaste veckorna så har det flyttat in  ett par tusen nya husdjur i vårat hem, fruktansvärt aggressiva små håriga saker som smyger sig på en från alla hörn, lurar under soffan och har bakhåll bakom dörren. De är dessa du LARS ska dressera med dammsugaren, fattar du!!!!
Fattar bara inte hur män tänker och gör ibland, för mig innebär diska att plocka i och ur diskmaskinen, plocka ur diskstället, diska det som inte går in i diskmaskenen, torka av bänkar och spis. Men tydligen inte för alla män! Säger jag diskar du? då säger han plockar du ur diskstället, men hallå jag tar ju tvätten eller städar toan eller, eller, eller!!!!
Eller ta bara som häromdag då jag bad Lars köpa rengöringsmedel till toan och så kommer han hem med en blå wc duck, men hallå fattar han inte att det ska vara en gul, den blåa ger ju för f_n blåa ränder efter sig i våran toa från år 1800 kallt.

Gud måste ha varit jävla bakfull då han skapade mannen, eller?
Bitterfi__a! Jag? Nähädu, men det finns väldigt, väldigt många oförstående män på denna jord!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: eva

Ja det har du alldeles rätt i

2008-02-22 @ 20:46:01
Postat av: Johanna

Har förmånen att ha en av de där "förstående" männen som både städar, diskar och tvättar UTAN att man ens behöver be honom om det! Jo jag vet - han är ganska unik...

Inspirerade av er så har även vi nu skaffat löpband. Vi skyller på hundarna men det är mest vi själva som behöver stå där tror jag... I eftermiddag ska vi introducera det för Wixie som troligtvis kommer tycka det är asäckligt...
Trevlig Helg!

Postat av: Carina

...Ja, de verkar vara stöpta i mest samma form, karlar! Min missar också spisen, bordet osv när han tar disken :-0. Går liksom aldrig in i skallen?! Och inte bara det...Men jag orkar inte rada upp allt, hehe, och de är ju bra på en hel del saker också;-)

2008-02-24 @ 17:47:07
Postat av: GBA

Som om det var nytt *s* Fast det finns ju upmärksamma gubbar åxå,sägs det, inte för att jag haft nån när det gäller hushållsarbete iaf:)

2008-02-25 @ 00:34:45
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=GBA
Postat av: Nina

Hmmm ... Jag har nog haft en satans tur :). Men å andra sidan har vi ingen diskmaskin *hehehe*. Det här med WC-ankor och Electrolux är min avdelning :) - fast å andra sidan var vi ju helt eniga om rasvalet. //Kram kram

2008-03-02 @ 09:47:42
URL: http://www.palmstrand.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback