Länge sen!!!

Hej, hej nu har veckorna rullat på sådär fort igen, hinner liksom inte med. Februari har kommit och nu ser man att dagarna börjar bli längre och längre, skönt. Det är inte kolsvart när man går till jobbet och hem igen.
Är den nån som undrar hur det gick med djurtolken då?
Det ända hon viste var hundens namn, Bilbo alltså! (mina kommentarer)
Hon berättar om honom:
Korthårig (stämmer!)
Mörk och melerad (stämmer!)
Ca. 30-40 cm mellan golv och mage (Mellan tummen och pekfingret?!)
Känner sig frisk (Vi märker  ju inte direkt att han är sjuk)?
Kastrerad (Precis!)
Aktiv och nyfiken  (Tja kan man väl säga!)
Bär på en inre stress (Mycket möjligt, märks inte hemma men på bortaplan är det mycket STRESS!)
Dresserad men matte har inte nått ända in. (Kan så vara, inget jag erkänner i såfall;-))
Känner sig ensam (Varför då! Sitter i och för sig mycket i bilen på dagarna!)
Går mycket folk in och ut i dörren (Inte hemma, kan han mena på jobbet?)
Säger att någon tjatar hans namn ofta (Vem! Jag? Inget jag tänkt på iallafall!)

Det var en del av vad hon berättade om vad hon pratat med Bilbo om, mycket mera var det såklart, kommer inte ihåg allt, pratade säkert i 45 minuter med henne plus en 20 minuter ytterligare en gång. Väntar på att allt det dom pratade om ska komma nedskrivet!
Mycket stämmer precis in på Bilbo och andra saker ställer man sig frågande till såklart, men det är intressant och roligt samtidigt som man undrar om man ska tro på det eller inte. I vilket fall som helst så har min bekants hund slutat och kissa inne efter att den här djurtolken pratat med den!!! 

Kommentarer
Postat av: Cina

djurtolkar...hmmm jag vet inte heller vad jag tror eller inte tror. Kan inte låta bli när jag är som mest tvivlande att tänka "fy o vara djurtolk på en skogspromenad" ;o) Vi andra lyssnar på fågelkvitter o djurtolken hör...;o)

2008-02-07 @ 17:04:19
Postat av: GBA

Jag vet ju vad jag tycker *asg*
"ren jävla Bullshitt"
De där dom säger stämmer ju till 50% på vikken hund som helst. Å hade han inte varit kastrerad, så hade hon sagt : "Att han känner sig så, eller vill bli det" Dom e lika duktiga på att snacka som jag *asg*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback