Stygn och julbad!!!

Men först några foton på våran livsnjutare Bubben!



Igår tog vi bort stygnen på Yavanna, glömde bort att ta några kort men visar några sedan omläggningen tidigare i veckan.
Nädå, hon är inte död, men fantastiskt snäll och hålla på med.

Tassen med stygn.
Allt ser bra ut vid såret, men tassen har varit svullen lite till och från men inte så mycket. Yavanna kan inte låta den vara utan vill gnaga och gnossa på den troligen pga. klåda, svampen antagligen. Hon har ju inte behövt någon tratt dagtid under hela bandagetiden men nu måste hon ha tratt annars skulle hon gnaga tills tassen är skinflåd. Men vi har börjat behandla med Pevarylpuder så förhoppningsvis ger det sig.

Över till julbaden då!

Tycker ni inte synd om mig?

Sesam öppna dig, nähä funkar inte!!!

Snälla, ta mig härifrån!!!

Njuter INTE av livet!!!

Ja, ja förnedra mig bara!!!

Vet ni hur mycket jobb jag har nu med att TVÄTTA mig!!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Va fint såret ser ut! Eller stygnen kanske man ska säga :). Badning av alla djur - det var extremt ambitiöst tycker jag ... Med de här exemplaren orkar man maximalt med 2 på en dag - sen måste man vila i 6 månader :). Pevarylpuder - kanon ju! Visste jag inte fanns! //Kramis

Postat av: Cina

som sagt - ser ju fint ut med sår/stygnen :) bådar gott.



Snacka om att jag fick mig ett gott skratt när jag såg badbilderna, o då framförallt Bilbo o så kissekatten alldilis blöt ;) :)

2008-12-22 @ 16:46:42
URL: http://www.gaxacina.se
Postat av: Carina V

Skönt att läsa att Yavannas tass läker fint. Otäckt det där hon blev ute för!



Härliga badbilder!

Ha en fin julhelg och ett gott nytt år!

2008-12-22 @ 19:22:58
Postat av: Anneli, Blessie o Asta

God Jul o Gott Nytt År till er :)

2008-12-23 @ 11:49:14
Postat av: GBA

Tänk att det är så synd om djuren när dom ska badas ?! Det som är så skööönt:)



Härligt att det verkar läka bra



Kram från oss

2008-12-25 @ 23:53:00
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=GBA
Postat av: Joana

Haha vilka gulliga! :)

2009-01-05 @ 11:37:01
URL: http://atletico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback