Rulla in en vecka

och jag hinner inte ens fatta att den redan rullat ut, ja så känns det. Veckorna bara rullar i från mig.
Här har det verkligen blivit vinter, vi har väl runt 40 cm snö och det glädjer verkligen Yavanna, hon är helt tokig i snö, enligt henne finns det inget bättre än att få plöja fram i snö, massor av snö. Promenaderna med henne består mest av att hon är längst ut i kopplet röjandes runt i något dike i all snö, roligast tycker hon det är när hon dyker ut i diket och det tar tvärstopp och hon försvinner på andra sidan plogkanten och så får hon kravla runt i snön ett tag för att ta sig upp "alá rävhopp".
Bilbo gillar ju oxå snö, så länge det inte är för kallt, men bäst tycker han om att försöka äta upp all snö. Och jooooo, jag var nog lite hypokondrisk, Bilbos sår är läkt och täkt med päls "rodnar".
Bubben transformeras så sakta från katt till hund, han ska absolut ha några hundmatskulor serverade under Bilbos matskål när hundarna äter, han kommer springande tillsammans med hundarna när deras mat serveras, girar in under Bilbos ben och väntar på sina kulor som serveras ur Bilbos skål. Bilbo är ju så snäll att han låter Bubben ha sina kulor ifred. Yavanna skulle därimot snabbt snappat åt sig eventuella förirrade kulor, för hon har ju transformerats från självsvältare till matvrak de senaste 2-3 månader, hon vräker i sig maten numera. När hon började äta som en häst så trodde vi att nu löper hon snart, men icke sa nicke. Hon har nog bara kommit på att äta bör man, annars dör man. Inte lägger hon på sig speciellt heller, men idag noterade jag att hon blivit bredare över aschlet men har fortfarande en väl markerad midja.
Igår var jag till Sundsvall för den årliga julklappsinvensteringen, fy fan hur vägen var. Dåligt plogad, hal och spårig så det känndes som att försöka styra en mycket alkoholpåverkad gunghäst istället för en stadig V70. Men, men alla klapparna kom tryggt hem till Hammarvägen utan större insidenter. När jag igår försökte styra den där fulla gunghästen så funderade jag lite, jag är en sån som älskar att köra bil alldeles ensam men radion/stereon på hög volym och filosofera och fundera. Men satan i gatan vad jag har blivit feg, speciellt på taskig vinterväg. Jag kör helt enkelt för lite bil, annat var det då jag jobbade som vaktmästare på en flyktingförläggning, då körde man kors och tvärs över hela mellannorrland, ofta med folkvagnsbuss och släp. Men iof. så skulle det då aldrig fall mig in att be min dåvarande kollega B. om hjälp att tex backa släpvagnen heller eftersom han hadde sin klara bild om fruntimmer och mansarbete!!! Eller så har jag bara blivit gammal, det är ju för f_n närmare 16 år sen jag jobbade som vaktmästare.
Oviktigt vetande: Har varit med i en "manövrering och backa med släpvagn" tävling, 1:a bland damerna och 2:a placering totalt!!!
Ta´t lungt med glöggen i helgen

Kommentarer
Postat av: Nina

Här har vi bara regn regn regn å regn. Tur att jyxen gillar att simma ... suck. Bubben låter som katt i klass med Bettan och Babsan i Klörup :). Ha en gosig helg i snön! Vi håller tummen för att vi slipper vadarstövlar i skogen imorgon. //Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback