I dag är jag elak!!!

Med hundarna faktiskt.
Idag är det 17 grader varmt, mest mulet men solen tittar fram ibland och lite lagom blåst. Alltså perfekt väder för hundarna att vara i hundgården medans jag plockar och pysslar lite inne. Om det inte vore för att hundarna eller mest Bilbo då skäller som en tok emellan åt, det gör mig SKOGSTOKIG. Vafan, tidigare alltså före Yavanna skällde han om det gick förbi hundar men nu ska det skällas på både folk och fä. Även om jag går ut och gormar HÅLL KÄFTEN, så är dom igång efter en stund igen.
Så idag rann sinnet över så jag har riggat upp vattenslangen med JETstråle riktad mot där Bilbo alltid står och gormar, bara för mig att vrida på kranen utan att hundarna ser mig, hihi. Det är ju ingen JÄTTEhård ståle så det kan skada hundarna utan det är ju obehags/överrasknings effekten som jag är ute efter.
Två gånger har vattensprutet skruvas på och ja, det blev omedelbart tyst, Yavanna verkar mest tycka att det är en kul grej hon står kvar och tittar på stålen och verkar fundera på om hon ska fånga strålen eller inte! Bilbo hoppar snabbt undan, han är ju ingen vattenälskande hund. 
Men hundar är ju smarta så dom lär ju snabbt lära sig när vattenslangen är riggad och vart det sprutar, undrar om man kan tillverka en hundsökande vattenspruta;-)
Hundarna har redan fått en lugnare matte:-)

Kommentarer
Postat av: Irene

I love vattenkrig!!!..och det gör ju dom flesta av vovvarna åxå..hehe...bra att förena nytta med nöje..

kramkram

Postat av: GBA

Ha-ha-ha, va smart du är Maggan, jag tycker det var en skitbra idé och lösning. Visserligen lär dom sig tricket, men så länge du riggar den lite olika kommer det att göra nytta.

2008-08-06 @ 00:20:58
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=GBA
Postat av: Cina

Du får planera o kolla olika ställen att rigga upp "vattenpistolen" på - så överraskningen liksom varierar ;o)



Inte är du elak inte - bra trick helt enkelt. :o)

2008-08-07 @ 09:38:37
URL: http://www.gaxacina.se
Postat av: Nina

Hmm detta med vattensprut ... Nixx är en stor, stark och macho kille normalt sett men ett vattensprut förvandlar honom till en ... öh ... vår fläck ;). Yaxxon och Kajsa däremot tycks tänka "gimme more"!?! Märkligt. Tips på tjockhetsförbättring: Ge ett extra mål mat innan läggdags (behöver inte vara full portion kanske), så springer de inte av sig det hela s.a.s. och det får lagras över natten :). Det var så Yaxxon blev fet ... Troligen. //Kramar

2008-08-08 @ 09:58:38
URL: http://www.palmstrand.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback