En helt vanlig söndag!!

På Hammarvägen har förmiddan gått i lungt tempo. Sonen drog till en kompis strax efter tiotiden, hundarna huttades ut i hundgården nån timma senare och där är dom än.
Sängkläderna är bytta och tvättade, hela huset dammsugits och golven nere är torkade, skönt att ha sånt gjort inför en ny vecka. Bara middagsplaneringen kvar på mitt schema idag, blir nog en liten träningssväng med madame Y oxå framåt kvällningen.
Yavanna är i ett puckostadie just nu, fattar inte sedan länge inlärda kommandon emellanåt, det har blivit nån vajsing med budföringarna och marchkommandot och igår så funkade inte heller apporteringarna nått bra. Vi lägger det än så länge på kontot för "är i någon mognadsfas" och tar inte allt för allvarligt på det utan jobbar på.
Min käre bror har byggt ett hopphinder till oss så vi slipper åka på klubben för att kunna träna hoppet, det är ju oftast bara folk på klubben på onsdagar.
Lars dator sjunger på sin sista vers efter sisådär 6-7år i trogen tjänst, den hittar på massa egna saker och lever sitt eget liv emellanåt, min stationära som är två år fungerar utmärkt än så länge. Vi har beställt en laptop som kommer till veckan så Lars sitter idag och ska försöka lägga alla 3000 foton som finns i hans dator på CD-skivor, det går inge bra alls kan jag lova, man kan ju fråga sig varför man inte gör backuper på foton med jämna mellanrum. Dessutom finns det kopior på många foton och dom ligger lite huller om buller så det är inte ett lätt jobb med en dator som INTE gör som man säger.
Tanken är väl att Lars ska köra recoverskivan på sin dator när fotona är urtagna och se om den kan funka som speldator åt Max, han spelar ju inte några avancerade spel än så det borde funka när datorn är rensad på allt annat skit.
Nähä, det börjar bli dax och fundera vad man ska handla hem till middan//Höres

Kommentarer
Postat av: Nina

Här sparas det foton hejvilt ... inte för att jag vet om jag nånsin kommer att titta på dem igen men ändå :). CD-skivor i drivor om man säger så. Yaxxon har haft en sån där puckofas men den har gått över - tror jag iaf :).Ha en bra vecka! //Kram kram

Postat av: Cina

Det låter som en söndag i min smak :o) Lagom att göra, tid att bara vara oxå....



Jag är oxå en slarver på att spara och göra backup - snart, kanske snart jag skärper mig.



Kontot " i ngn mognadsfas " fylls på lite här oxå då o då ;o)

2008-08-18 @ 07:30:54
URL: http://www.gaxacina.se
Postat av: GBA

Lika bra att INTE göra nåt särskilt när dom är i de där faserna, risken är då stor att man förstör.

Prommisar + spår brukar funka:)



Kram

2008-08-19 @ 21:27:29
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=GBA

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback