Lördagkväll

Egentligen skulle hela familjen varit på julbord nu men jag och Max är hemma på pizzamiddag istället, Max var nämligen magsjuk natten mot igår och man vill ju inte bli känd för den som utsatte halva kommunen för magsjuka!
Lars däremot roar sig hela helgen, bastu och gröt(alkohol)kväll med räddningstjänsten igårkväll och julbord med Granngården ikväll.
Helgen går i pluggandet tecken för mig, suttit på jobbet idag för att får  vara ifred och kunna koncentrera mig på skolböckerna, det känns som jag är på väg och halka efter i studierna så det blir en sitta på jobbet och plugga dag i morgon oxå. Hur lätt trodde jag det skulle vara och arbeta heltid, studera halvtid och dessutom vara VD, arbetsledare och ekonom i AB Olsson & co då, det är inte lätt kan jag lova.
Yavanna växer och frodas, hon har bevakat sin första buske häromdagen, fint och ihållande skall och "buset" busken var paralyserad av skräck NOT. Hon har fått ordentlig fart på benen men mycket valpighet kvar i springet såklart men kordinatinen förbättras varje dag så B lär få ligga i hårdträning om han inte ska bli omsprungen framåt våren.
Här har det varit kallt sista veckan, mellan 10 och 20 grader, kyla är inget som verkar bekymmra Y i motsats till B som inte vet vilket ben han ska hoppa på pga köldkramp vilket resulterar i att B vill in i bilen medans Y vill vara kvar i skogen.
Y är världens gulligaste valp men herrejävlar vad det är jobbigt med en vappis, gudarna ska veta vad jag uppskattar B just nu och han är inte och har inte varit en lätt hund ska ni veta.

Kommentarer
Postat av: Cina o Yalla

Jobba heltid, plugga o allt annat du räknar upp ihop med en bappis i huset.....det är mer än mycket det ;o) Det är full rulle och visst blir den vuxna hunden något speciellt nu :o)

Men visst är de härligt med lite "liv" i bygget :o)

2007-12-16 @ 07:42:20
Postat av: Nina

Å jag är den första att hålla med om att Nixx brötighet plötsligt känns som en västanvind ;). Yaxxon har fortfarande inte bevakat nån buske ... Hmm. Han som var tänkt att bli polishund och allt *hehe*. Kämpa på! Ibland tar man sig lite vatten över huvet' ... Bara skaffa cyklop och simma så gott det går :). //Skåneligan

Postat av: GBA

Du som är en klok kvinna Maggan, du vet väl att du måste DELEGERA arbetsuppgifterna !! Särskilt nu då du arbetar heltid, pluggar,det är Jul och en bebbe i huset.
Va fan har du Lars till ?? *asg*
Om inte han vill & kan, så finns det arbetslösa individer som gärna vill tjäna en extra slant...lej bort städningen iaf.

GOD JUL

2007-12-22 @ 18:09:21
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=GBA

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback