Ångest och kastrulltjuv!

I slutet av veckan kände jag en slags ångest inför helgen, jag ligger lite efter i pluggandet, sista jobbet som ska in före sommarlovet och så ska jag vara tävlingsledare idag och det är ju kul men helst av allt skulle jag vilja ha en helt ledig helg nu när vädret är så kanonfint.
Jaja, nu är helgen snart slut, inget pluggande har det blivit och nu kl. 10:00 är det samling för appelltävling i spår, varmt kommer det att bli för hundarna, spåren ska gå på äng, vi brukar ha appellspåren i skogen men när jag för några veckor ringde jaktledaren så fick jag mig en utskällning som hette duga, jag fick liksom klä skott för alla hundägare och motionärer som vistas i eller i närheten av skogen nu när det är massa djurungar. Det var nog mitt fel oxå att det finns för lite djur att skjuta prick på under höstarna, SUCK. Jag trodde att man sköt djuren för att dom inte skulle bli för många, men det är bara att inse, dom flesta jägarna är nöjesskjutare.

Igår kväll satt jag och Lars på altanen och njöt av den ljumma kvällen när det brakar till i köket, när jag kommer in i köket så ligger en kastrull på golvet och badar i en stor vattenpöl. Den kastrullen stog nere i diskhon full av vatten men Yavanna ville väl bara se om den innehöll något mera smaskigt så hon lyfte helt enkelt ur den och välte den över hela golvet, hur hon nu lyckades med det. Bilbo var då inte inblandad för han låg hos oss.

Nä nu ska jag iväg och tanka bilen så det inte blir soppatorsk på väg till klubben// Maggan

Kommentarer
Postat av: Cina

*skrattar* koll i köket o vad som finns uppe på bänken känns igen, ännu har inte Yalla hämtat ner något tack o lov. Men hon kommer rusande så fort jag ska ladda diskmaskinen...

Mitt intryck var oxå att jakten var för att hålla djurstammarna i schack för att de ska vara friska inte att det handlade om att bara skjuta - åk till ett tivoli då o skjutbana.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback