Första semesterveckan slut!

Japp då är det sista dagen på första semesterveckan, tre veckor kvar. Tiden springer bara iväg, jag får nästan ångest innan jag gått på semester för att jag vet att dessa veckor går så fort. Men så får jag ju ångest över både det ena och det andra så det är ju inte så allvarlig ångest.
Vad har vi gjort första veckan då. Jo vi har städat, städat, tvättat och städat och tvättat lite mera. Men det var helt enligt min plan, har ju haft dåligt med energi till just det under vintern och våren men nu är man ikapp så att säga. Nu är fönsterna putsade och gardinerna bytta och alla lister och annat rent. Bara Yavanna har löpt klart så ska hundarna badas och sofföverdraget bytas, sen ska jag bara njuta av ledigheten. Skönt med ett rent hus.
Yavanna är nog på sluttampen i löpet, höglöpte i början av veckan och har löpt i 15 dagar nu så i början av nästa vecka borde det vara slut. Hon fäller en hel del päls nu när hon löper så dammsugaren går på högtryck kan man säga. Bilbo har tagit Yavannas löp bra, inget pipande eller dreglande men så har han ju varit kastrerad sedan han var 17 månader. Men lite "sätta på" lekar har dom för sig emellanåt, så dom har inte varit i hundgården den senaste veckan, pinsamt om folk ser vad dom sysslar med. Nä, bättre dom får vara inne så vi kan avstyra deras snuskigheter.

Lars har jour den här veckan så det har ju inte blivit någon rapportträning men lydnad har vi tränat några kvällar iallafall. Yavanna är så lättlärd och duktig så man får nästan ta sig i kragen för att man inte ska gå för fort fram och få bakslag senare. Linförighet eller jag kör mest fritt följ går jättebra, vi kör ganska långa passage nu med vändningar och har även lagt in lite spring och tempoväxlingar, bollbelöning efter olika långa sträckor.
I går for jag till klubben där jag var alldeles solo för att ha tillgång till hindret som jag inte tränat något sedan Marma, några "strömhopp" och sedan lägga ut bollen på andra sidan hindret och det funkar kanon.
Inspirerad av andra så måste jag ju även påbörja ett ställande under gång, och se lilla damen snappar snabbt vad hon ska göra. Vid fjärde repetetionen så riktigt ser man hur hon tänker - Menar du att jag bara ska stanna och stå här, okej, okej, jag står ju still så hit med bolljäveln nu r´å!!! Långt kvar tills momentet sitter men hon fattar snabbt vad saker och ting handlar om.
Jag måste öva mera på vändningar på stället och framförallt ta tag i framförgåendet, först tjatar man om att inte dra i kopplet eller gå långt framför sen så ska man lära in just det, attans knasmoment det där framförgåendet.
Yavanna fick även prova på lite agility igår, A-hindret, långa balansbomen och däcket, inget som skrämmer henne inte, funderade om hon överhuvudtaget fattade att hon var typ över en meter ovanför marken fast hon fick stanna och titta på utsikten.
Nähä, man har lite rentvätt som måste tas om hand

Kommentarer
Postat av: Cina

En annan avslutar semestern med det däringa tvätt, tvätt o städa, städa....för vi började ju med Marma :)



Visst verkar de vara på banan rätt snabbt de här Y-bisarna o man får hejda sig för att inte rusa iväg för fort. Skönt att löpet har sas gått smidigt och att det inte verkat påverka henne heller mycket.



På måndag är en annan tillbaka igen i Gruvan...och då vet man att svisch så är det jul o så rusar det mot Marma -09 ;)

Postat av: Nina

Ångest innan semestern :)? Det är liiite onödigt kanske hehe. Vad roligt att det går lätt med lilla gumman :). Helt opartiskt tror jag att de är de finaste bebbsen i hela vida världen, de där Y-bisarna. Å smartaste så klart! //Kramis

2008-07-18 @ 18:04:14
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: Ida

ah, har du oxå ångest i förväg.. det har jag oxå. jag har ångest för att mammaledigheten kommer att ta slut. om sisådär 2 år. vad knäpp man är, men så är det.

skönt för dig iaf att ha 3 v ledigt med ett fräscht hem utan tvätt:-) njut av det!

2008-07-18 @ 23:59:13
Postat av: Irene

Roligt att testa lite andra grejor,typ vissa agilitygrejor...bra balansträning inför stegen som kommer sedan..men allvarligt?!..rentvätt?..har ni många renar att tvätta där i uppe norröver..fniss..

Kramis Irene

Ps. gumman,din mailbox är som vanligt full..hehe..

2008-07-20 @ 10:19:19
URL: http://demonens.se
Postat av: GBA

Du ska njuta av semestern, inte ha ångest för fasen asg

Härligt med träningar som går bra



Vi får kolla på nån helg

2008-07-22 @ 00:07:36
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=GBA

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback