Tillbaka hemma!!!

I fredags blev jag lite orolig, matte började packa en massa saker, en väska, min låda med leksaker och annat jox och min innebur fälldes ihop och allt samlades i hallen. Nu var det bäst att vakta lite på matte så hon inte skulle försvinna utan mig. På eftermiddan kom Carina och Ludde hit och allt packades in i deras bil tillsammans med min bilbur, det var bara att skynda sig att hoppa in bredvid Ludde. Sen bar det iväg över berget och genom skogen tills vi kom fram till Åsmon. Där packade jag, Ludde och Likkho in oss i ett rum tillsammans med våra mattar. När alla var samlade var vi fem hanhundar och en löpande tik med våra mattar samt vår instruktör Viktoria och hennes två rottisar. Vi hanhundar är ju gentlemän så löpande Izi fick vara ifred hela helgen, eller hon hade börjat löpa dagen innan så vi var inte så intresserad av henne faktiskt. Fredagskvällen och lördagsförmiddagen blev rätt tråkig för oss fyrfota då de tvåbenta hade teori, vad det nu är för nåt? Natten mot lördagen så fick jag sova i mattes säng för hon frös, det är första och säkert enda gången jag får sova i sängen. Lördagseftermiddag så skulle Viktoria drilla våra mattar i hur man belönar oss hundar, sedan blev det förbudsträning och det var inte alls lika kul som belöningsträningen. Jag fick inte dra i kopplet eller titta på dom andra hundarna, dessutom lekte Viktoria med en pipleksak som man knappt fick titta på. Sedan ställde hon fram en stor påse hundgodis och ett smarrigt grisöra som vi skulle gå runt och samtidigt lyssna på matte, jobbigt var det kan jag lova. På kvällen gjorde vi lite positionsövningar inomhus, alla skrattade åt mig och matte för jag vrider huvudet på ett tokigt sätt när jag har ögonkontakt med matte, så mattes läxa är att belöna från rätt håll och inte belöna förens jag tittar på henne på rätt sätt. På söndagen var det strålande solsken och dags för jakt av pipleksak trodde jag men tji fick jag, när jag satte fart efter leksaken som matte hivade iväg så skrek matte hiiiit, förstod rätt så snabbt att det var bäst att stanna, men att snabbt springa tillbaka till matte tänkte jag då inte göra, nä lite segade jag mig allt tillbaka.

Resten av eftermiddagen ägnades åt snabba lägganden och platsliggning, snabba läggande är jag väl rätt bra på men att lägga mig helt ner är jag väl kanske lite sämre på, men som vanligt det är mattes fel, hon har varit för givmild med belöning utan att ha full koll på om jag ligger helt nere. På platsliggningen låg jag helt lugnt tills två av dom andra hundarna sprang med världens fart förbi mig, men det tog rätt så snart tvärstopp, jag hade ju lina på mig, låg i alla fall lugnt ytterligare 4 minuter efter den incidenten. Dagen avslutades med ytterliggare en platsliggning, 5,5 minuter lugnt och stilla men jag var så trött att jag kunnat somna på kuppen men matte är nöjd i alla fall.

Känner jag matte rätt så tar hon inte ur tummen ur mitt öga på mycket läääänge nu// Bilbo 


Kommentarer
Postat av: Carina och Bellis

Hejsan!
Det låter som att ni har haft en innehållsrik helg. Måste erkänna att jag blir lite avis.
Att leva "hund-liv" en hel helg låter toppen.
För vår del blir det i allafall lite träning i boxer-gruppen på söndag, inte så dumt det heller. :-) Ha det gott! hälsningar carina och Bellis

2006-03-29 @ 08:57:39
Postat av: Peter

Låter som en givande och rolig helg...........

Postat av: Lotta

Låter som om ni haft en lärorik helg! Alltid lika kul när man får nya tips och råd! =)

2006-03-29 @ 14:29:33
URL: http://bacco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback