Nu är julen slut, slut, slut

God fortsättning på er, här har det varit kallt i flera veckor så träningen har legat på is så att säga.
Men lite annat har matte och jag gjort, vi har åkt spark, eller matte har åkt och jag har dragit så klart, jag får ju alltid göra det tunga jobbet.
Matte blir rätt så sur på mig ibland när vi är ute med sparken, hon säger att det måste bli kortslutning i min hjärna imellanåt för jag kan ligga före och dra jätte fint men så ibland kan jag inte låta bli att kasta mig runt och bita tag i kopplen och dra baklänges, när då matte blir förbannad på mig så  ger jag henne en utskällning, överslag säger matte, men hur kul är det att alltid göra som andra vill.

Pulkan, skaklarna och dragselen är oxå framtagen, den är kul att dra. Vi har hämtat lillhusse några gånger på dagis så jag får äran och dra hem honom på pulkan. Ni ska bara veta vad jag drar när vi kommer närmare dagis och jag fattar att vi ska hämta lillhusse, mattes armar blir flera meter långa säger hon.
Matte säger att bara det kommer lite mera snö så att det görs skidspår uppe på berget så ska vi börja åka skidor, eller jag ska väl som vanligt göra det tunga jobbet, dra matte. Men jag lurar nog på att bita i skidorna och stavarna istället, ja och så måste jag väl skälla på matte om hon blir arg när jag gör det.

Eftersom det har varit så kallt så har vi inte tränat så mycket lydnad utomhus, har väl varit iväg till en öde parkering bara matte och jag ett par gånger. Annars är det klickerträning här hemma som gäller, en hel del "inte bita på apporten övning", "krypa på gångmattan i hallen under två köksstolar övningar" och så har matte kommit på att jag ska ligga och sitta när matte står framför mig utan att hoppa framåt. Knepigt det där, hittills så har matte viljat haft mig vid sidan men nu får jag inte komma till hennes sida, är alla tvåbenta så där knepiga, finns det någon fyrbening som kan svara på det där ute??

Ta`t lungt, vi hörs// Bilbo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback