I kväll var matte glad!!!

Jag, lillhusse och matte har varit på klubben ikväll, där var det 13 hundar och det är många för att vara på våran klubb.
Matte använde den där klickern för att belöna mig och det tycker jag är kul, så jag sköter mig ganska bra, fast det är så svårt att koncentrera sig hela tiden men det går lite bättre för varje gång tycker matte.

Iallafall så provade matte att klicka för första gången under platsliggning i grupp, matte höll på att tappa hakan när jag tittade på henne istället för att glo på grannhunden, äta snö, rulla runt eller helt enkelt försöka jaga upp någon hund för att få mig ett race, men än vågar matte minsann inte ta av mig kopplet eller stå längre än en och en halv meter framför mig. 
Matte tror verkligen på klickern nu och det är bra det, för klicker det är som en godismaskin ska ni veta, än så länge iallafall hälsar matte.

Tass på er// Bilbo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback