Besökte ett konstigt hus idag!!

Den här veckan är ju lite tråkig då husse har brandjour, matte måste ha med sig lillhusse vart än vi ska nånstans så det blir inte så mycket träning eller spring i skogen.
Men i dag var vi till ett läskigt hus, det är där husse och hans brandkårspolare tränar rökdykning, i det huser finns det massa tunnlar och grejer. Matte tyckte jag skulle stimuleras lite eftersom det har varit lungt på träningsfronten några dagar.
Iallafall så tyckte matte och husse att jag skulle gå genom en flera meter lång plåttrumma när dom stod på varsin sida om den, men jag var ganska tveksam det slamrar och låter ganska mycket i en plåttrumma och det är faktiskt läskigt tycker jag. Rätt var det va så kröp husse in i trumman och då kunde väl inte jag vara sämre, eller hur.
När jag väl hadde tagit mig igenom första tunneln så sprang jag genom alla tunnlarna som bara den, jag blev så stolt och uppspelt så jag började skälla och hoppa runt som en tossing, kul som bara den var det iallafall.

Matte och jag har varit till klubben några gånger sen sist jag skrev, men matte tycker inte det har funkat nåt bra. Matte var ju jättestolt för några veckor sen och tyckte att jag börjat koncentrera mig lite mer på henne och de koncentrationsövningar hon brukar försöka göra med mig. Men det är ju faktiskt så att det är en hund där som skäller en del och då måste jag ha full koll på den ju och då intresserar vare sig klicker eller kamp mig och framförallt inte matte som bara är ett onödigt bihang i kopplet. Men, men matte är ju rätt sträng och så tycker jag ju faktisk om att kampa med henne så bäst vore ju om jag kunde klona mig, en jag kan hålla koll på allt runt om kring och en som kunde ha kul med matte.

Ska nog klura lite på hur man klonar sig// Bilbo

Kommentarer
Postat av: Lotta & Bacco

"Skjut inte hunden".......? det var en rolig titel! är det så illa? *ler* nejdå, jag bara skojar! Ha de gott!

Postat av: Lotta & Bacco

Jo, men min kompis försökte få tag i "sin" veterinär som hade läst av plåtarna, och det var helt omöjligt. Han hade telefon tid mellan 9-12, endast onsdagar och gissa om han var ner-ringd då..... Visst kommer jag att försöka, men ja kommer oxå att röntga om honom när han vuxit till sig... så är det ju.. ett spel på lotto nästan... men men... han är min underbara livskamrat iallafall! =)

2006-02-09 @ 21:06:54
URL: http://bacco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback