Ja så har det gått ett par veckor..

sedan sist jag fick tillträde till datorn, matte skriver ju c-uppsats nu så datorn är mest upptagen.
Men det har inte hänt så mycket på träningsfronten heller, vi har varit på klubben på onsdakvällarna fast det har varit blåis på planen ibland och då har vi tränat hundmöten på vägen och matte tycker att jag inte kan sköta mig så klart.
Så nu har matte talat om för mig att hon måste få ordning på mig så att vi kommer till tävlingstart i sommar, vilket innebär att hon har tömt uppochned på spargrisen, plånboken och ruskat om kontokortet ordentligt och anmält mig till en unghundshelg på HUNDraelvan i mars. Dessutom har matte och hennes kompis ordnat så att Gun-Britt Artursson kommer till våran klubb första helgen i maj och håller en helgkurs, ojajaj GBA har jag ju inte glömt, kanske måste skärpa mig då!!!
Senare i sommar blir det boxerlägret igen, matte muttrar något om att måtte det inte läggas i skånehelv...t eller någon annan avlägsen söderort.

Lite positivt tycker matte att jag kan skriva om, som att platsliggnen går lite bättre efter att hon började med klicker, ingen snöätning och snurrande iallafall även om avståndet inte har blivit speciellt större. Matte vill visst inte utmana ödet :O
Matte säger oxå att jag måste vara den enda hunden som gillar att bära på metallapporten inomhus nästan hela tiden, man måste väl hålla ordning på sina saker, ja alla andra saker oxå// Bilbo

Kommentarer
Postat av: Johanna

Bra kämpat med metallen! Brukar inte vara så poppis hos hundarna...

Försöker hitta en hemsida med HUNDraelva men hittar ingen? Har du mer info. om det på internet måntro? Lycka till! Kurser och utbildningar kan man aldrig få för många utav.

/Johanna

2006-02-12 @ 10:11:31
Postat av: Peter

Ja du om du ska GB en helg så bör du nog ligga i innan. Dessutom tror jag nog att jag ska ta mig ett snack med GB innan så hon vet vad hon har att vänta sig................


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback