Nu är jag trött!

Men ska i allafall tassa runt lite om dagens träning. Jag och matte har varit och tränat med Kicki och hennes råttis Maja. Lillhusse och Majas lillmatte var oxå med, jag älskar barn ju mindre desto bättre och barn med napp är allra bäst, tänk att få stjäla nappen och få ha den alldeles för sig själv. Eller att få lukta ett nybajsat blöjbarn i rumpan mmmm, fast dom ramlar alltid omkull och då kommer någon och skriker "ta det lungt".
Idag sa matte att vi skulle träna linförighet, hopp och ställande, men det kunde hon inbilla sig. Linförigheten gick väl halvskapligt men jag var inte på min bästa koncentrationshumör idag, jag ville bara spana på allt roligt som barnen gjorde. När matte kopplade loss kopplet så tänkte jag att här kommer min chans, först följa med i fria följet, göra ett halvdåligt ställande och när matte vände upp mot mig TJOHOO BOXERRACE. Fast jag är ju ganska snäll så jag smyger upp fot vid mattes sida efter lite race, och kopplet åkte på såklart. Nu skulle matte träna min koncentration, två steg framåt, höger om , vänter om. Fot hit och fot dit, men jag försöker att kampa med matte, ni vet sådär hoppa upp i ansiktet på henne bita i jackan och händerna. Nu kom Kicki med den brillianta iden "inga korrigeringar med kopplet" bara röst för att försöka dämpa mina försök till kamp. Det gick bra säger matte och Kicki, men ibland blir jag så frustrerad att jag skäller ut matte, men då blir hon tokig och vrålar Ligg, då är det bästa att lägga sig. Dessutom vänder hon mig ryggen och blir urtråkig. Träningspasset avslutades med några budföringar som jag gjorde riktigt bra, skönt att få tokkuta och ändå vara lydig ibland. Vov vov nu tassar jag vidare till biabädden, om jag inte lyckas smita upp i soffan. 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej Maggan
Det lyser bus i den vovvens ögon. Vi är hemkomna från Singapore. Varmt o gott.Hälsa Lars.

2005-11-13 @ 07:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback